
Najnowsze aktualizacje do Stellar Blade – oznaczone jako: wersja 1.012 dla wydania na PS5 i jako wersja 1.2.0 na PC, nie tylko naprawiają błędy i usprawniają rozgrywkę – to swego rodzaju prezent od deweloperów dla wszystkich graczy. Wystarczy, że ci odwiedzą bar The Last Gulp zlokalizowany w Xionie, by mogli odblokować siedem świeżo zaaranżowanych utworów, inspirowanych oryginalną ścieżką dźwiękową.
Jednak na tym nie koniec atrakcji. Nowi gracze (oraz wszyscy ci, którzy chcą przeżyć historię raz jeszcze od nowa) będą mogli korzystać z poziomu trudności Hard już od początku rozgrywki – będzie on także dostępny w trybie Boss Challenge, co powinno ucieszyć fanów większych wyzwań.
Ponadto w Sklepie Punktów na platformie Steam udostępnione zostaną specjalne przedmioty, jak m.i.n. avatary, odznaki, naklejki i tła w formie statycznej i animowanej, którymi gracze PC będą mogli przyozdobić swoje profile.
Niekończący się sukces
Zainteresowanie grą Shift Up zdaje się nie słabnąć. W połowie czerwca 2025 roku sprzedaż Stellar Blade przekroczyła magiczną barierę trzech milionów egzemplarzy. Na samą wersję PC przypadł milion sztuk – tak spektakularny wynik udało się uzyskać w ciągu zaledwie kilku dni od premiery. Dla zespołu deweloperskiego z Korei Południowej to wyraźny sygnał, że ich postapokaliptyczna wizja wciągnęła graczy bez reszty.
Jednak nie tylko gracze poznali się na magii Stellar Blade – gra została ciepło przyjęta także przez recenzentów, co ma odzwierciedlenie w średnich ocen na platformie MetaCritic – wersja na PS5 uzyskała wynik poziomie 81 punktów (na 100 możliwych), z kolei edycja PC 84 punkty. Gracze docenili wyjątkową oprawę audiowizualną, złożony, rozbudowany świat, interesujące postaci, wciągającą eksplorację i wymagające, ale satysfakcjonujące starcia.
Plany na przyszłość
Shift Up nie zamierza spoczywać na laurach. Studio deweloperskie oficjalnie potwierdziło prace nad kontynuacją, której premiera planowana jest przed końcem 2026 roku – informacja ta pojawiła się w najnowszym raporcie finansowym firmy, gdzie przy logo gry pojawił się pasek z dopiskiem „Sequel”. W tym samym dokumencie znalazła się również wzmianka o „ekspansji platformowej” marki, co może sugerować plany wydania gry na kolejnych systemach poza PlayStation i PC – konkretów na razie brak, ale według plotek Koreańczycy celują w nową konsolę Nintendo Switch 2.
Równolegle trwają prace nad zupełnie nowym tytułem – Project Spirits, wcześniej funkcjonującym pod nazwą Project Witches. To produkcja inspirowana wschodnim folklorem, tworzona z myślą o wielu platformach. Gra ma wpisywać się w dotychczasowych kierunek rozwoju studia, oferując otwarty świat, elementy RPG i dynamiczny system walki – czyżby połączenie Stellar Blade z mobilnym hitem Goddess of Victory: Nikke?
Więcej niespodzianek
Od premiery wersji na PS5 w 2024 roku twórcy Stellar Blade konsekwentnie wsłuchują się w potrzeby społeczności, regularnie dostarczając aktualizacje z nową zawartością – zarówno płatną, jak i bezpłatną – a także usprawnienia i poprawki błędów. Mając w planach kontynuację gry oraz nowy projekt (Project Spirits), studio Shift Up wyraźnie daje do zrozumienia, że to dopiero początek dłuższej przygody. Z niecierpliwością czekamy na więcej.