Aktualizacja 1.60 oferuje graczom trzy samochody – prosto z Europy. Największą uwagę przyciąga legendarny rajdowy model – Lancia Delta HF Integrale z 1992 roku. Samochód, który zdobywał tytuły mistrza świata WRC, po wielu latach przerwy, powrócił na wirtualne tory. Co prawda „cywilna wersja” Lancii była już dostępna w GT7, ale dopiero teraz fani dostali szansę ścigania się kultową maszyną w rajdowej specyfikacji.

Dwa pozostałe auta wydają się nieco mniej oczywiste – to słynący z hydropneumatycznego zawieszenia i charakterystycznej kanciastej sylwetki rodzinny Citroen BX 19 TRS z 1987 roku oraz również francuski, ale bardziej współczesny Peugeot 2008 w wersji Allure (2021), który wywołał największe kontrowersje wśród społeczności.

SUV-y na tory?
Obecność kolejnego SUV-a w postaci Peugeota 2008 niestety, nie wszystkim graczom przypadała do gustu. Społeczność już od jakiegoś czasu apelowała o większą liczbę samochodów typowo wyścigowych, zwłaszcza klasy GT3, tymczasem producenci z Polyphony Digital ponownie dostarczyli dwa pojazdy typowo miejskie/crossoverowe.

Teoretycznie to nie powinno nikogo dziwić – twórca Gran Turismo, Kazunori Yamauchi w jednym z wywiadów z okazji 25-lecia istnienia marki dla redakcji „game.watch.impress.co.jp”, wyraźnie sygnalizował, że SUV-y nie są przypadkowym dodatkiem, ale świadomym kierunkiem rozwoju GT7. Yamauchi otwarcie zapowiadał, że ta klasa pojazdów będzie coraz częściej pojawiać się w grze – jako odzwierciedlenie realnych trendów w świecie motoryzacji.
[…] rynek motoryzacyjny mocno się zmienił. Oczywiście, pojawiło się więcej minivanów, ale przede wszystkim – dziś wielu entuzjastów motoryzacji jeździ SUV-ami. Kiedyś osoby, które interesowały się samochodami, wybierały głównie auta sportowe. Teraz ci sami ludzie – ci, którzy nadal choć trochę pasjonują się jazdą – najczęściej przesiadają się właśnie do SUV-ów. Dlatego uważam, że nie możemy pomijać tego typu pojazdów – one też muszą być reprezentowane
Ponadto warto także przypomnieć, że jak zdradził Yamauchi – stworzenie pojedynczego samochodu od podstaw na potrzeby GT7 zajmuje około 270 dni. Modele, które pojawiły się w aktualizacji 1.60, musiały zatem być przygotowywane jeszcze w 2024 roku. Nawet gdyby twórcy chcieli szybko zareagować i uwzględnić uwagi fanów, efekty byłyby widoczne dopiero za jakiś czas.
Nowe trasy i wydarzenia
Poza samochodami czerwcowa aktualizacja wnosi do rozgrywki także trzy nowe eventy w ramach World Circuits: Sunday Cup, European Sunday Cup 400 i World Rally Challenge Gr.B. Ponadto na fanów marki Mercedes-Benz czeka nie lada gratka – od teraz mogą oni wybrać dedykowane menu poświęcone niemieckiemu producentowi.

Dodatkowo użytkownicy wersji PlayStation 5 otrzymali uaktualniony algorytm Sztucznej Inteligencji GT Sophy, rozszerzony o malowniczą trasę Village w Alsacji.

Jakby tego wszystkiego było mało Polyphony Digital przygotowało także coś dla amatorów fotografii – dostali oni kolejną atrakcyjną lokalizację w trybie Scapes – tym razem tłem dla superpojazdów będą majestatyczne krajobrazy ze Szkocji.

GT7 nie dla każdego?
Aktualizacja 1.60 nie zaskoczyło pod względem rozbudowania. Pomimo zastrzeżeń fanów dotyczących doboru aut, które nie dla wszystkich dostarczają odpowiednią dawkę adrenaliny, Polyphony Digital zdaje się konsekwentnie stawiać na motoryzacyjną różnorodność. Czy kolejne aktualizacje będą bardziej uwzględniać głosy motorsportowej społeczności? Czas pokaże. Na razie graczom pozostaje cieszyć się powrotem rajdowej legendy, nowymi wyścigami i pięknymi okolicznościami malowniczej Szkocji.