
Crossplay, czyli źródło problemów
Zabawa ze znajomymi, którzy grają na PlayStation 5 lub Xboksie Series X/S, to świetna sprawa. Problem zaczyna się w losowych meczach, gdzie odwieczne spory o wyższość myszki nad padem (i vice versa) stają się naprawdę gorące. Producenci gier, tacy jak DICE, zwykle pozwalają konsolowcom wyłączyć crossplay. Dzięki temu mogą oni grać tylko ze sobą i unikać potencjalnych cheaterów z PC.
Pecetowcy mają jednak pod górkę. Rzadko dostają taką opcję, więc muszą walczyć z graczami na padach, których wspomaganie celowania bywa tak silne, że niemal przykleja celownik do wroga. Taka nierówna walka z systemem prowadzi do ogromnej frustracji. I właśnie dlatego wielu graczy szukało alternatywnych rozwiązań.
Proste rozwiązanie z jednym haczykiem
Otto Bostrom, profesjonalny gracz Apex Legends i Overwatch (znany jako Ottr), pokazał na X-ie, jak prosto można zablokować crossplay w Battlefield 6 na PC. Wystarczy znaleźć odpowiedni plik z ustawieniami gry (documents/battlefield 6/settings/steam/PROFSAVE profile) i dodać w nim jedną linijkę tekstu: „GstGameplay.CrossPlayEnable 0”. To wszystko. Po zapisaniu zmian gra przestanie łączyć nas z konsolowcami.
Ale jest pewien haczyk. Ponieważ to nieoficjalna i mało znana metoda, matchmaking po prostu zwariuje, próbując znaleźć nam partnerów do gry. W efekcie trafimy do lobby pełnego… botów. Ottr twierdzi, że im więcej osób zastosuje ten trik, tym większa szansa na zapełnienie serwerów prawdziwymi graczami (przynajmniej w teorii). Trzeba jednak pamiętać, że modyfikowanie plików gry to zawsze ryzyko i twórcy oficjalnie tego nie wspierają.
A co na to DICE?
Studio DICE, które odpowiada za serię, na razie milczy w sprawie odkrycia gracza. Opcja wyłączenia crossplayu na PC to rzadkość w branży, więc raczej nie ma co liczyć na jej oficjalne wprowadzenie. Twórcy wiedzą jednak o problemie ze wspomaganiem celowania i planują spore zmiany. Matthew Nickerson, główny projektant sterowania na konsolach, potwierdził, że studio pracuje nad nowym systemem aim assist.
Nowe rozwiązanie ma mieć znacznie mniej „lepki” celownik, co powinno wyrównać szanse i uspokoić nastroje po obu stronach barykady. Zmiany są już przygotowywane (choć na razie nie padła konkretna data). Więc do tego czasu graczom PC pozostaje albo pogodzić się z obecną sytuacją, albo zaryzykować grę w towarzystwie botów…
Czy wiesz, że…
Silnik Frostbite, na którym działają wszystkie nowsze odsłony serii Battlefield, powstał z myślą o grze pobocznej. Zadebiutował w 2008 roku przy okazji premiery Battlefield: Bad Company i początkowo skupiał się na zaawansowanej destrukcji otoczenia, która stała się znakiem rozpoznawczym całej marki.