
KFC oficjalnie wchodzi do świata „Stranger Things”. Start kampanii ustanowiony został na 10 listopada 2025 roku, tuż przed premierą pierwszej części finałowego piątego sezonu, który pojawi się w bibliotece Netflixa 26 listopada 2025 roku. Na klientów fast fooda czeka specjalna czerwona kanapka, soczyste skrzydełka i sekretny sos, który podobno potrafi w nadnaturalny sposób pobudzić kubki smakowe.
Menu z innego wymiaru
Główną atrakcją nadchodzącej kolaboracji będzie Stranger Things Burger. Wygląda tak, jakby powstawał w innym wymiarze. Z zewnątrz: czerwona bułka pokryta cienką warstwą lukru, posypana czarnym sezamem. Z kolei w środku znalazły się: pikantny filet Zinger, ser, chrupiąca marynowana surówka, klasyczny sos burgerowy i zupełnie nowy sekretny sos słodko-pikantny.
Kanapka w wersji solo kosztować będzie 7,99 funtów (ok. 38 zł), ale dostępna będzie także w zestawach:
-
z frytkami i napojem za 9,49 funtów (ok. 45 zł),
-
z dodatkowym kawałkiem kurczaka, frytkami i napojem za 10.99 funtów (ok. 53 zł).
Drugą pozycją z limitowanego menu KFC x Stranger Things będą Stranger Wings – trzy klasyczne skrzydełka w polewie z sekretnego słodko-pikantnego sosu w cenie 3,99 funtów (ok. 20 zł).
KFC zapowiada więcej niespodzianek
Nowe menu będzie dostępne tylko przez ograniczony czas – od 10 listopada do 4 stycznia 2026 roku – ale współpraca z Netflixem nie prawdopodobnie nie skończy się na wspomnianym wyżej menu. KFC zapowiedziało, że kolejne elementy projektu będą wprowadzane etapami wraz z debiutem drugiej i trzeciej części finałowego sezonu „Stranger Things”, czyli można się ich spodziewać w okolicach Bożego Narodzenia i Sylwestra.
Jak zauważyła redakcja „Manchester Evening News” Kate Tipper, dyrektorka marketingu KFC na region UK&I, podkreśla, że ta współpraca to coś więcej niż kampania promocyjna.
Fani KFC i Stranger Things doskonale wiedzą, że gdy coś naprawdę nas pochłonie, nie ma dla nas granic. To właśnie ta pasja sprawia, że ta współpraca jest tak trafna – autentycznie osadza KFC w samym sercu świata Stranger Things
Z planszy „Squid Game” do alternatywnego wymiaru „Stranger Things”
Warto zaznaczyć, że współpraca KFC z Netflixem to nie ich pierwszy taki eksperyment w historii obu koncernów. W hiszpańskim oddziale sieci KFC pojawiła się wcześniej limitowana kanapka inspirowana serialem „Squid Game” – wyróżniała się różową bułką z sezamem, która przypominała kostiumy postaci strażników. Zestaw uzupełniał kubełek z pikantnymi skrzydełkami lub chrupiącymi stripsami pokrytymi pikantną glazurą o smaku koreańskiego BBQ. Całość sprzedawana była w opakowaniach ozdobionych charakterystycznymi grafikami z serialu.
Smak Hawkins
Zagorzali fani uniwersum „Stranger Things” mogą powoli przygotowywać się na nowe doznania i rezerwować bilety na Wyspy. Limitowane menu będzie dostępne we wszystkich restauracjach KFC w Wielkiej Brytanii i Irlandii, a także w dostawie via m.in. KFC Delivery i Uber Eats. Nie trzeba nawet specjalnie się spieszyć, bo „portal” będzie otwarty przez prawie dwa miesiące. Przez ten czas każdy miłośnik serialu Netflixa będzie mógł dosłownie spróbować smaków nie z tego świata.