Skip to main content



Zaczęło się świetnie, w pewnym momencie było źle, a potem rewelacyjnie. Ostatecznie kończy się sporym niedosytem i stratą punktów w klasyfikacji generalnej.

Wyniki

 

Wyniki Lone Star Le Mans 2025 WEC

Robert Kubica uzyskał drugi czas wyścigu.


best lapy Lone Star Le Mans 2025 wec

Różnice w maksymalnych prędkościach pomiędzy hypercarami były naprawdę duże.

najwyższe prędkości wec

Przebieg wyścigu

 

Z pole position, wywalczonego przez Roberta Kubicę, ruszał Phil Hanson. Brytyjczyk spędził w samochodzie aż 2 godziny i 42 minuty, ale przejechał zaledwie 43 okrążenia. Większość tego czasu jechał za samochodem bezpieczeństwa, była też czerwona flaga, trwająca 30 minut.


Gdy wyścig wreszcie ruszył na dobre, Hanson przez jakiś czas utrzymywał 1. miejsce, ale ostatecznie oddał pozycję załodze fabrycznego Ferrari #51.

Auto oddawał na 2. miejscu. Niestety, gdy zjeżdżał nie miał odpowiednio dużo miejsca by właściwie zjechać bo i za nim i przed nim były auta na stanowiskach serwisowych. Auto trzeba było podnieść, ustawić na wózku, przesunąć i potem tę procedurę powtórzyć. Całość, wraz ze zmianą opon, trwała 1:56 – 30 sekund dłużej niż powinna. Jakby tego było mało, za zatrzymanie się w niewłaściwym miejscu, ekipa dostała karę 5 sekund doliczonych do czasu kolejnego pit-stopu.

Jako drugi na tor – na mocno zużytych oponach – wyjechał Yifei Ye i trzeba przyznać, że liczyliśmy na nieco więcej. Ye tracił kolejne pozycje, jego tempo było słabe i ostatecznie Robert Kubica przejmował auto na 2 godziny przed końcem na 5. miejscu.


Na początku stintu Roberta mieliśmy neutralizację, po której nastąpił bardzo ważny moment tego wyścigu. Ferrari #51 po kontakcie straciło pozycję lidera i spadło na 13. miejsce za sprawą konieczności wymiany przebitej opony.

W tym momencie Robert awansował na 4. miejsce i wydawało się, że możemy nadrobić wiele punktów do najgroźniejszych rywali. Niestety, tempo auta było słabe, a dodatkowo ekipa otrzymała karę 5 sekund. Na 70 minut przed końcem była również dość zagadkowa, 25-sekundowa wizyta w boksie, która sprawiła, że wypadliśmy poza TOP-10. Ferrari #51 pięło się natomiast, odzyskując kolejne miejsca i wykorzystując sytuacje torowe.

Robert Kubica został też uderzony w bok już pod dublowaniu i stracił na tym około 10 sekund. Ostatecznie zajęliśmy 7. miejsce, a Ferrari #51 było 5. i zdobyło 4 punkty więcej niż AF Corse #83.


statystyki kierowców 6h Cota 2025

Klasyfikacje

 

Wśród kierowców załoga AF Corse #83 traci obecnie 15 punktów do Ferrari #51.


M Zespół Numer Auto Kierowcy Punkty
1 Ferrari AF Corse 51 Ferrari 499P James Calado, Alessandro Pier Guidi, Antonio Giovinazzi 115
2 AF Corse 83 Ferrari 499P Robert Kubica, Yifey Ye, Phil Hanson 100
3 Porsche Penske Motorsport 6 Porsche 963 Kevin Estre, Laurens Vanthoor, Matt Campbell (40) 79
4 Ferrari AF Corse 50 Ferrari 499P Antonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen 75
5 Cadillac Hertz Team Jota 12 Cadillac V-Series R Alex Lynn, Norman Nato, Will Stevens 72
6 Cadillac Hertz Team Jota 38 Cadillac V-Series R Earl Bamber, Sebastien Bourdais, Jenson Button 46
7 Toyota Gazoo Racing 7 Toyota GR010 Hybrid Mike Conway, Kamui Kobayashi, Nyck de Vries 44
8 Toyota Gazoo Racing 8 Toyota GR010 Hybrid Sebastien Buemi, Brandon Hartley, Rio Hirakawa 39
9 BMW M Team 20 BMW M Hybrid V8 Rene Rast, Sheldon van der Linde, Robin Frijns (27) 37
10 Alpine Endurance Team 36 Alpine A424 Jules Gounon, Frederic Makowiecki, Mick Schumacher 36
11 Porsche Penske Motorsport 5 Porsche 963 Julien Andlauer, Michael Christensen, Mathieu Jaminet (18) 34
12 BMW M Team 15 BMW M Hybrid V8 Kevin Magnussen, Raffaele Marciello, Dries Vathoor (26) 27
13 Peugeot TotalEnergies 94 Peugeot9X8 Loic Duval, Malthe Jakobsen, Stoffel Vandoorne (2) 25
14 Peugeot TotalEnergies 93 Peugeot9X8 Mikkel Jenson, Paul di Resta, Jean Eric Vergne (5) 23
15 Alpine Endurance Team 35 Alpine A424 Paul-Loup Chatin, Ferdinand Habsburg, Charles Miles 12
16 Proton Competition 99 Porsche 963 Neel Jani, Nico Pino, Nicolas Varrone 1
17 Aston Martin THOR Team 9 Aston Martin Valkyrie Roman De Angelis, Alex Riberas, Marco Sorensen 0
18 Aston Martin THOR Team 7 Aston Martin Valkyrie Tom Gamble, Ross Gunn, Harry Ticknell 0

Wśród producentów Ferrari powiększyło przewagę nad drugim miejscem, na które awansowało Porsche.

M Producent Punkty
1 Ferrari 203
2 Porsche 138
3 Cadillac 134
4 Toyota 99
5 BMW 74
6 Alpine 59
7 Peugeot 55
8 Aston Martin 2

Jest już pewne, że AF Corse #83 wygra klasyfikację aut niefabrycznych.

M Zespół Punkty
1 AF Corse #83 188
2 Proton #99 117

Kolejna runda WEC odbędzie się 28 września na torze Fuji.



Artykuł Deszczowy rollercoaster bez happy endu. Ale jest tytuł pochodzi z serwisu powrotroberta.pl – Info o F1, Kubicy i Polakach.