
Fellowship to nowa gra studia Chief Rebel, która czerpie mocne inspiracje z World of Warcraft i wrzuca nas na głęboką wodę trybu podobnego do Mythic+. O tym, czym dokładnie jest Fellowship, czy warto zagrać w early access i jakie powinny być Wasze pierwsze kroki, przeczytacie w innych artykułach na Interii. Dzisiaj skupiamy się na wyborze klasy postaci.
Jak wybrać pierwszą postać?
Po pierwsze, powinniście zastanowić się, jaką rolę w drużynie będziecie pełnić. Każda grupa w Fellowship potrzebuje jednego Tanka, jednego Healera i dwóch DPS-ów. Zanim przejdziemy do omówienia klas postaci, kilka najważniejszych informacji o każdej z trzech ról:
Tank – zdecydowanie najbardziej odpowiedzialna rola. Tank jest liderem drużyny, prowadzi sojuszników przez dungeon i bierze na siebie większość obrażeń. Jest to rola, której głównym zadaniem jest przeżycie i kontrola potworów. Zbieracie na siebie uwagę przeciwników, aby DPS-y mogły zadawać obrażenia. To Tank decyduje jednak również, jaką drogą idziecie przez dungeon, jakie paczki potworów zabijacie i które z nich można wziąć jednocześnie.
Healer – tutaj zadaniem jest utrzymywanie przy życiu sojuszników. Healer to rola momentami niewdzięczna i często będziecie obwiniani za śmierć kogoś z drużyny, ale jednocześnie jest to rola bardzo satysfakcjonująca. Leczenie w Fellowship jest dosyć reaktywne, dobrego Healera można rozpoznać po kilku pierwszych minutach dungeonu, a jeżeli wszystko idzie po waszej myśli i w pełni zrozumiecie wybraną klasę, można z gry czerpać mnóstwo frajdy.
DPS – rola, która ma przede wszystkim zadawać obrażenia, jednocześnie używając umiejętności defensywnych w odpowiednich momentach i przerywając umiejętności potworów. DPS-y dzielą się na tych bijących z dystansu (Ardeos, Elarion, Rime) oraz tych walczących wręcz (Mara, Tariq).
Poniżej znajdziecie krótkie omówienie wszystkich klas postaci z podziałem na ich role w drużynie.
Helena to prostszy z dwóch tanków w Fellowship. Opiera się ona na mechanice Toughness, która redukuje otrzymywane od przeciwników obrażenia. Naszym celem jest sprawna rotacja umiejętnościami budującymi Toughness, aby nasze HP trzymało się na wysokim poziomie. Helena zadaje więcej obrażeń niż Meiko, ale nie ma żadnych możliwości odnawiania swoich punktów zdrowia.
Najbliższy odpowiednik z World of Warcraft: Protection Warrior.
Meiko przypadnie do gustu miłośnikom szybkiego, dynamicznego gameplayu. Opiera się ona na różnych kombinacjach trzech podstawowych umiejętności. Zależnie od tego w jakiej kolejności ich użyjemy, otrzymamy inne combo i inne, tymczasowe wzmocnienia. Jako Meiko, musimy utrzymywać najbardziej kluczowe wzmocnienia, jednocześnie kontrolując przeciwników.
Najbliższy odpowiednik z World of Warcraft: Monk.
Sylvie specjalizuje się w „hotach”, czyli healing-over-time, umiejętnościach leczących przez dłuższy czas. Do dyspozycji mamy cztery motylki, które przyczepiamy do sojusznika, aby stopniowo odnawiały jego punkty zdrowia. Sylvie jest mniej reaktywna i wymaga bardziej dłuższego setupu różnych umiejętności (tzw. „ramp”), aby być gotowym na nadchodzące, większe obrażenia.
Najbliższy odpowiednik z World of Warcraft: Restoration Druid.
Vigour w dużym stopniu opiera się na runach, które budujemy, używając różnych umiejętności i które później zużywamy na duże obrażenia lub mocne leczenie. Vigour musi cały czas używać umiejętności i trzymać w zapasie runy, aby być gotowym na utratę większej liczby punktów HP sojuszników.
Najbliższy odpowiednik z World of Warcraft: Holy Paladin.
DPS do walki wręcz
Mara uchodzi za jedną z najtrudniejszych DPS-ów w Fellowship. Umiejętnością znikania i truciznami przypomina najbardziej typowego Łotra. Bardzo sprawnie porusza się po mapie, ma dużo tymczasowych wzmocnień, które trzeba utrzymywać jak najdłużej i opiera się na typowym systemie punktów combo. Jedne umiejętności budują te punkty, a inne je wydają.
Najbliższy odpowiednik z World of Warcraft: Assassination Rogue.
Tariq to przypominający Shamana melee DPS, który ma jednak wbudowaną bardzo ciekawą mechanikę, znany jeszcze z Classic World of Warcraft „melee swing”. Po prawej stronie naszej postaci znajduje się pionowy pasek, który wskazuje, kiedy Tariq zaatakuje swoją bronią. Aby optymalnie grać Tariqiem, jego umiejętności używamy tak, aby nie przerwać nadchodzącego ataku, co sprawia, że ma on swojego rodzaju mini-grę wbudowaną w podstawy postaci. Bardzo specyficzna mechanika, ale wyjątkowo satysfakcjonująca, jeśli tego typu gameplay przypadnie Wam do gustu.
Najbliższy odpowiednik z World of Warcraft: Classic Warrior.
DPS do walki dystansowej
Ardeos to mistrz ognistych umiejętności, który większość obrażeń zadaje poprzez „doty”, damage-over-time. Zadaniem Ardeosa jest rozłożenie tych „dot” na różnych przeciwników, zebranie specjalnego zasobu w postaci Burning Embers, a później wysadzenie ich, zadając tym samym ogromne obrażenia. Ardeos to jedna z postaci, która doskonale się skaluje, ale niestety potrzebuje więcej silniejszych przedmiotów, aby poczuć jego prawdziwą moc.
Najbliższy odpowiednik z World of Warcraft: Fire Mage.
Elarion to typowy łucznik. Choć brakuje mu dodatkowego sojusznika w postaci wilka, niedźwiedzia czy dzika, sam zadaje bardzo duże obrażenia w krótkim czasie i ma dostęp do licznych ofensywnych umiejętności. Jest to jedna z prostszych postaci w grze, zarówno dla miłośników Hunterów, jak i tych, którzy szukają prostej postaci do rozpoczęcia swojej przygody z Fellowshipem. Elarion opiera się na bardzo przystępnym systemie Focusu, zasobu, który odnawia się naturalnie z czasem i który służy bohaterowi do używania najmocniejszych umiejętności.
Najbliższy odpowiednik z World of Warcraft: Marksmanship Hunter.
Rime to z kolei postać najbliższa klasycznemu magowi i podobnie jak Elarion, dobry sposób na postawienie swoich pierwszych kroków w Fellowshipie. Część umiejętności Rime wypełnia specjalny pasek Anima, którego napełnienie generuje Winter Orby. Orby te wydajemy na najsilniejsze umiejętności tej postaci. Rime jest bardzo prosta do zrozumienia, potrafi zadawać ogromne obrażenia i jest przy tym niezwykle płynna – wystarczy parę godzin z Rime, aby wpaść w jej rytm i złapać podstawy.
Najbliższy odpowiednik z World of Warcraft: Frost Mage.
Macie już swojego maina? Będziecie leczyć, zadawać obrażenia czy dowodzić całą grupą znajomych? W przeciwieństwie do World of Warcraft, Guild Wars czy Final Fantasy XIV, Fellowship pozwala na bardzo płynne przełączanie się między różnymi postaciami, więc pierwszy bohater to dopiero początek waszej przygody. A jeśli akurat nie przypadnie Wam do gustu, możecie łatwo wybrać coś innego i szybko dogonić swoje pozostałe postaci.