Skip to main content

Nie od dziś wiadomo, że Minecraft to doskonały sandbox, który świetnie sprawdza się do budowy różnych światów. Pewien Polak wpadł na pomysł: „A co by było, gdyby w tym sandboxie stworzyć potężny świat fantasy?”.

W przeszłości w Minecraft próbowano już tworzyć przeróżne światy i sceny. Powstawały klockowe wersje znanych gier, planszówek, a nawet całe kampanie w klimatach Dungeons and Dragons. W niektórych przypadkach mówimy tu o projektach, których powstawanie obejmuje długie lata mozolnej pracy, ale które przy tym w niczym nie odbiegają od najbardziej profesjonalnych produkcji. W świecie twórców Minecrafta mamy także swój powód do dumy. Projekt Forum Dracones to uniwersum rodem z najlepszych opowieści fantasy przeniesione do świata charakterystycznych kostek.

Autorem Forum Dracones jest Polak, który ukrywa się pod takim samym pseudonimem. Jego pomysł jest jeszcze starszy niż niejeden wspomniany wcześniej projekt – ma już blisko 20 lat (tak, tak stary jest Minecraft). Autor zaczął prace nad nim na etapie swojej edukacji w szkole podstawowej. Na przestrzeni tych kilkunastu lat powstały cztery mapy oparte na wymyślonym od zera świecie oraz jego lore, które w tym czasie rozrosło się do setek stron opisu. Autor przedstawia tam niemal każdy detal niezbędny do budowy takiego świata. Znajdziemy tam szczegóły na temat geografii, opisy fauny i flory, a także opisy polityki regionu. Mamy też oś czasu przedstawiającą najważniejsze wydarzenia z ostatnich lat istnienia świata.

Autor nagrał historię powstawania swojego dzieła w krótkim filmie:

Na udostępnionym dysku Google można znaleźć aż 500 różnego rodzaju screenshotów, które prezentują bogactwo świata, w tym pieczołowicie wykonane detale stworzonych przez Forum Dracones budowli. Na uniwersum Forum Dracones składają się tak naprawdę cztery mapy-światy: Wyspa Brzozowa, Cytadela, dzielnica Heartlake oraz wieś Ludwick. Na screenach możemy prześledzić, jak zmieniały się one wraz z rozbudową projektu.

W tym momencie projekt nabrał już tak olbrzymich rozmiarów, że twórca musi korzystać z pomocy innych graczy. Chodzi m.in. o udostępnianie map. Przydałoby się również wsparcie w optymalizacji świata, by dało się nad nim pracować także na nie najnowszym już sprzęcie.

INTERIA.PL