
Mowa o korporacji SEGA, jednym z najdłużej działających gigantów w segmencie gamingowym, który swoją działalność prowadzi od 1940 roku. SEGA zasłynęła z produkcji wielu bestsellerowych konsol. W swojej nowszej aktywności na rynku dała się poznać jako producent i wydawca gier. Pod skrzydłami podmiotu powstały takie serie jak Yakuza czy Sonic.
SEGA za pośrednictwem swojej oficjalnej strony poinformowała o zamiarach dokonania rewizji poziomu wynagrodzeń pełnoetatowych pracowników zatrudnionych w japońskiej siedzibie firmy. Padła jasna deklaracja: wynagrodzenia zasadnicze nowych pracowników zostaną podniesione.
Przyświecać temu mają dwie pobudki: chęć stworzenia przyjaznego środowiska, gdzie pracownicy nie muszą obawiać się o swój los w obliczu niepewności gospodarczej oraz zamiar rozwoju zasobów ludzkich tak, by podnieść globalny poziom konkurencyjności przedsiębiorstwa.
Od 1 kwietnia przyszłego roku pracownicy SEGI otrzymają średnio około 10% podwyżki zasadniczego wynagrodzenia, jak również „uwzględnienie części premii oraz dostosowanie naszego elastycznego systemu wynagrodzeń do stanowiska„. „Wierzymy, że zasoby ludzkie są niezbędne do realizacji naszej misji oraz tworzenia i dostarczania nowej wartości. Dlatego pracujemy nad reformą naszego systemu kadrowego, aby zapewnić pracownikom możliwość maksymalizacji swojego potencjału w komfortowym środowisku pracy. Oprócz wprowadzenia systemu wynagrodzeń, który nagradza pracowników w zależności od ich roli i wkładu, pracujemy również nad rozszerzeniem środków wspierających style pracy (…)„.
To szczodra i chwalebna deklaracja, zważając na fakt, że niemal cała gamingowa branża znajduje się w niemałym potrzasku. Na próżno szukać tygodnia, w którym kolejne firmy działające w tym sektorze, nie pokusiłyby się o zwolnienie części swojego personelu. W czarniejszych scenariuszach dochodzi nawet do zamykania całych firm i likwidacji zespołów.
SEGA też ma swoje problemy. W trzecim kwartale roku fiskalnego 2024/2025 firma zanotowała spadek przychodów o 8 procent względem bliźniaczego okresu sprzed roku. Gigantowi nie pomogło anulowanie gry Football Manager 2025. Swoje zrobiła też sprzedaż studia Amplitude Studios.