Skip to main content

PAP ukarała dwie pracowniczki, które są odpowiedzialne za to, iż w depeszy Agencji prezydent elekt Karol Nawrocki został nazwany „kartoflem”

Polska Agencja Prasowa wyciągnęła konsekwencje za błędy, które pojawiły się w jednej z depesz o Karolu Nawrockim. Imię przyszłej głowy państwa zostało w niej przekręcone na „kartofel”, a „prezydent” został przeinaczony na „prezentera”. Autorka pełnego błędów tekstu otrzymała karę finansową, a jego edytorka została zwolniona dyscyplinarnie.

Wyciągnięcie konsekwencji służbowych wobec osób odpowiedzialnych za błędy w depeszy PAP potwierdził w rozmowie z „Pressem” Marek Błoński, likwidator Agencji. Zastrzegł jednak, że nie może ujawnić szczegółów tej decyzji, ponieważ są to „sprawy między pracodawcą a pracownikiem”.

ZOBACZ: Opublikowali tekst Elona Muska. Dziennikarka złożyła rezygnację

Chodzi o depeszę PAP nadaną 25 czerwca po szczycie NATO, w której Karola Nawrockiego przedstawiono jako „Kartofla Nawrockiego„. Proszący o zachowanie anonimowości pracownik PAP stwierdził, że „błędów w depeszy było znacznie więcej„. W innym miejscu prezydent Polski określony został jako „prezenter Polski”.

– W lidzie zamiast „w Białym Domu” było napisane „w Biały Domu”. Nie pamiętam depeszy tak niechlujnej, zmuszającej nas do opublikowania upokarzającego sprostowania – powiedział rozmówca „Pressu”.

„Kartofel” Nawrocki w depeszy PAP. Dziennikarka ukarana, edytorka zwolniona

Autorką niefortunnego tekstu była młoda dziennikarka zatrudniona na umowę zlecenie. – Ambitna, z krótkim stażem – uściślił pracownik PAP. Jak poinformował, kierownictwo wykazało się wobec niej pewną dozą wyrozumiałości, dlatego nałożono na nią karę finansową

ZOBACZ: Krystyna Pawłowicz przechodzi w stan spoczynku. Pisze o „aktach nienawiści”

Większe konsekwencje spotkały edytorkę z wieloletnim stażem, która odpowiadała za tekst. Rozmówca „Pressu” zdradził, że nie zgodziła się rozstać z PAP za porozumieniem stron. – Po kilku dniach kierownictwo zdecydowało się wręczyć jej dyscyplinarkę w przeświadczeniu, że musi stanowczo zareagować na błędy godzące w wizerunek Agencji – przekazał.

Polska Agencja Prasowa jest spółką Skarbu Państwa. Z jej depesz korzysta wiele wiodących mediów polskich oraz zagranicznych.

Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!