
Mecha BREAK to jeden z ciekawszych wakacyjnych debiutów tego roku. Jakiś czas temu producenci ze studia Amazing Seasun Games udostępnili demonstracyjną wersję swojego tytułu na platformie Steam. Skutek? Do zabawy przystąpiło ponad 300 tys. graczy w szczycie, co przerosło chyba najśmielsze oczekiwania deweloperów.
Teraz Mecha BREAK zaliczyło swój pełnoprawny debiut na Steamie. Gra trafiła na rynek w modelu free-to-play, więc dostępna jest całkowicie za darmo. Jak można było przewidywać, sieciowy tytuł z bojowymi mechami w roli głównej odniósł potężny sukces… w zaledwie kilka godzin od premiery.
Mecha BREAK wbiło się do czołówki najchętniej ogrywanych pozycji na platformie Steam, przebijając takie dzieła jak: Rust, Delta Force, GTA V Legacy, Palworld czy Tom Clancy’s Rainbow Six Siege X. Łącznie w godzinach popołudniowych aż 130 tys. graczy zatapiało się w tej produkcji.
Mówimy o naprawdę imponującej premierze. Mecha BREAK ma szansę być jedną z najchętniej ogrywanych gier w okresie wakacyjnym… no chyba, że…
Agresywne mikropłatności zniweczą sukces?
Mecha BREAK posiada aktualnie lekko ponad 60% pozytywnych recenzji na Steamie. Negatywne komentarze adresowane są w dużej mierze w kontekście agresywnych mikrotransakcji dostępnych w grze. W produkcji występuje kilka walut, a niektóre pakiety kosmetyczne wycenione zostały na ponad 250 zł.
Zobacz również:
W wersji demonstracyjnej tytułu wiele tych możliwości zostało udostępnionych graczom bezpłatnie. Teraz jednak trzeba srogo zapłacić. Warto dodać, że zakupy za realne pieniądze nie premiują tych, którzy chcą wydawać prawdziwą walutę. Wewnętrzna waluta w grze, czyli Corite, można zdobywać poprzez sprzedawane przedmiotów na rynku gry.
W ostatnich latach kilka dużych gier wideo wyłożyło się na bardzo zachłannym systemie mikropłatności. Czy Mecha BREAK podzieli ten sam los? Czas przyniesie odpowiedź na to pytanie, choć jakaś część społeczności jest zdania, że w świeżym na rynku tytule nie ma aż tylu inwazyjnych rzeczy, które skłaniałyby do zdefiniowania tej gry jako pay-to-win.