
Gatunek CCG (collectible card games), czyli wszystkie gry karciane, gdzie rozbudowujemy kolekcję naszych kart, wzbogacił się ostatnio o sporo nowej zawartości oraz głośną premierę Shadowverse: Worlds Beyond. Sukces poszczególnych aktualizacji można ocenić częściowo poprzez najnowszy raport APPMagic, który pokazuje szacowane dochody w czerwcu najpopularniejszych gier karcianych.
Jak widać na pierwszy rzut oka na powyższym poście, król jest tylko jeden – Pokemon TCG Pocket. Popularna karcianka od dnia swojej premiery cieszy się ogromnym zainteresowaniem, które naturalnie zmalało na przestrzeni miesięcy, ale wciąż stoi na wysokim poziomie. Społeczność jest ogromna, gra jest regularnie aktualizowana, a paradoksalnie jest to najmniej „karciana” ze wszystkich gier na tej liście. Wielu graczy skupia się bowiem głównie na zdobywaniu kart i poszerzaniu swojej kolekcji. Pierwsze miejsce w rankingu i okrągłe 50 milionów dochodu Pokemon TCG Pocket zawdzięcza niedawnej premierze ekspansji Eevee Grove. Ponad 60 nowych kart, dużo nowych talii i tona motywacji dla doświadczonych graczy, aby wydać parę groszy na paczki.
Zobacz również:
Drugie miejsce zajęło Shadowverse: Worlds Beyond, o którym pisaliśmy niedawno głównie w kontekście głośnych kontrowersji. Miejsce w czołówce oczywiście nie dziwi – mamy do czynienia z nową, przez wielu wyczekiwaną od dłuższego czasu. Widać było spory ruch na YouTube czy Twitchu, a z uwagi na bardzo duży pay-to-win, część twórców zdecydowała się zainwestować pieniądze w darmową grę i przekonać się na własnej skórze, jak skonstruowana jest monetyzacja gry. Wiele osób było gotowych na związane z premierą wydatki.
Od premiery Shadowverse: Worlds Beyond minęły już ponad dwa tygodnie, część ekscytacji i kontrowersji przeminęła, ale gra wciąż utrzymuje przy sobie bardzo dużą społeczność. Mimo tysięcy negatywnych opinii na temat agresywnej monetyzacji i zmian względem poprzedniej gry Shadowverse, w momencie pisania tego artykułu na Steamie zalogowanych do Worlds Beyond jest blisko 35 tysięcy osób, a rekord graczy z ostatnich 24 godzin wynosi niecałe 60 tysięcy. Rośnie liczba pozytywnych opinii, gameplay zdaje się stać na wysokim poziomie i wygląda na to, że część fanów karcianek zostanie tutaj na dłużej.
Reszta czołówki to w większości gry, których dochód nie był aż tak wysoki, ale które wysoko na liście znajdują się co miesiąc. Magic: The Gathering Arena, Hearthstone, Yu-Gi-Oh! Master Duel czy Marvel Snap to tytuły z dużymi bazami graczy, które regularnie przynoszą studiom duże pieniądze. Z wymienionej czwórki Marvel Snap był ostatnio pod największym ostrzałem w wyniku debiutu nowej karty, której koszt jest rekordowo wysoki. Dochód w lipcu może więc odzwierciedlić frustrację społeczności albo pokazać, że większość osób jednak jest gotowa wydawać jeszcze więcej na Snapa.