W skrócie:
-
Gracz natknął się na nieznany przypadek losowy po oczyszczeniu wody w Falloucie 3.
-
Zdarzenie dostępne jest tylko dla posiadaczy dodatku Broken Steel.
-
Scenka pokazuje, jak świat gry reaguje na działania gracza.
Ah, te drobne szczegóły
Kiedy wydaje się, że Fallout 3 nie ma już przed fanami tajemnic, społeczność znowu przeciera oczy ze zdumienia. Użytkownik u/devo752 odkrył na skażonych brzegach rzeki scenkę, która przez lata umykała nawet największym fanatykom. Na ekranie pojawia się inicjator Bractwa Stali, palący ciała martwych Mirelurków. „Oczyszczona woda zabija wszystkie Mirelurki w Basenie” – rzuca do gracza, a potem dodaje, że to właśnie na nim spoczywa obowiązek „wyławiania topielców i ich opiekania”.
Jak się okazuje, żeby zobaczyć to zdarzenie, trzeba mieć dodatek Broken Steel. Szczegółowość tej scenki zachwyciła społeczność: przez 17 lat od premiery nikt nie opisał jej na większą skalę.

Ekologia po apokalipsie
W komentarzach nie brakuje spekulacji: czy to naprawdę czysta woda zabija mutanty? Fani analizują, czy Mirelurki potrzebują zanieczyszczeń, czy może chodzi o gwałtowną zmianę chemii otoczenia. Głos zabrał nawet profesor William J. Ripple z Oregon State University, tłumacząc na przykładzie krabów podkowców, że ich skorupy są bardzo wrażliwe na zmiany składu wody. Dla zmutowanych kuzynów z Fallouta taki szok środowiskowy może okazać się zabójczy.
W rzeczywistości – nawet tej postapokaliptycznej – ekosystemy rządzą się twardymi prawami. Nagła zmiana potrafi wywrócić życie do góry nogami.
Brotherhood of Steel robi grilla?
Niektórych najbardziej nurtuje, co Bractwo Stali robi z opalanymi Mirelurkami. „Może planują je potem zjeść?” – żartuje jeden z użytkowników Reddita. Niezależnie od odpowiedzi, podobne szczegóły pokazują, jak ogromną wagę twórcy przyłożyli do immersji i konsekwencji działań gracza. Fallout 3 po latach wciąż inspiruje do szukania nowych historii i interpretacji.
Czy wiesz, że…
Fallout 3 to pierwsza gra z serii, która zaprosiła nas do w pełni otwartego świata i pozwoliła podejmować decyzje mające wpływ na zakończenie głównego wątku. W tamtych czasach była to prawdziwa rewolucja w gatunku RPG.