
Need For Speed: Underground wszedł do kanonu legend gamingu
Need For Speed od Electronic Arts od ponad trzech dekad cieszy się nieustanną popularnością. Wprawdzie ostatnie części nie były tak dobrze oceniane przez społeczność, jak te sprzed lat, lecz nadal jest to czołowa pozycja na rynku gier samochodowych. Do spadku popularności przyczyniło się kilka kwestii. W ostatnich latach pojawiło się sporo gier o tematyce wyścigowej, w tym Forza Horizon, która zrobiła bardzo duże zamieszanie w gamingu. Niemniej, to jednak seria NFS uchodzi za jedną z najbardziej ikonicznych w historii gier wideo oraz w sektorze produkcji o tematyce wyścigowej. Trudno znaleźć fana wirtualnej rozgrywki, który nie słyszał o Need For Speedach. Ostatnia część Unbound jednak nie podbiła serc fanów i została dosyć chłodno oceniona.
Nadal jedną z najlepiej wspominanych produkcji jest Need for Speed: Underground z 2003 roku. Tytuł ten urósł już do miana legendy. Jeden z popularnych kanałów na YouTube zaskoczył swoim projektem w związku z tą częścią Need For Speeda. Na platformie opublikowano nagranie, na którym zademonstrowano zremasterowaną wersję właśnie Undergrounda. Tytuł wygląda na zupełnie nowszy niż jest w rzeczywistości. Taki zabieg był możliwy dzięki użyciu technologii RTX Remix od firmy Nvidia. Żeby ją zaimplementować należy posiadać kartę graficzną z serii RTX. Jaki był efekt zabiegu „odnawiającego” słynny tytuł?
Zobacz również:
NFS: Underground piękny jak nigdy
Wideo pojawiło się na kanale MxBenchmarkPC. Kanał ten może poszczycić się wieloma porównaniami wydajności gier wideo na poszczególnych ustawieniach graficznych. Youtuber sprawdza także działanie takich technologii, jak DLSS, które mają usprawnić optymalizacje gier wideo na nieco słabszych jednostkach komputerowych. Tym razem testowi poddany jest NFS: Underground wzbogacony m.in. o Path Tracing (ulepszenie światła i cieni) w aplikacji RTX Remix 1.0. Do testu użyto karty graficznej RTX 5080 od Nvidii.
Testy przeprowadzono na rozdzielczości 1440p oraz 4K i sprawdzono różne ustawienia DLSS. Od bardziej jakościowych po takie, które stawiają bardzo mocno na poprawienie wydajności. Trzeba przyznać, że pierwsza cześć Undergrounda na poprawionej grafice wygląda bardzo ładnie. Mało kto mógłby spodziewać się, że jest to prezentacja de facto niespełna 22-letniej gry. Zastosowanie Path Tracingu w połączeniu z DLSS daje bardzo dobre efekty. Warto obejrzeć ten film i zobaczyć, jak gra sprzed ponad dwóch dekad może wyglądać po nałożeniu pewnych narzędzi.