
Gry mobilne znaczą w świecie sportu elektronicznego coraz więcej. Oczywiście idzie to w parze z globalnym wzrostem zainteresowania szeroko pojętej mobilnej rozrywki. Szacuje się, że tego typu produkcje generują blisko połowę przychodów z całego sektora gamingowego, na głowę bijąc segment gier PC czy tytułów wydawanych na konsole od Microsoftu i Sony.
Niezrównany poziom popularności
Wśród gier mobilnych gargantuiczną popularnością cieszą się przede wszystkim chińskie tytuły. Jedną z takowych pozycji jest bez cienia wątpliwości Honor of Kings, dzieło z gatunku MOBA, wydane w Państwie Środka dokładnie dekadę temu. Nieco później gra opracowana przez TiMi Studio Group ruszyła na podbój zachodniego świata pod nazwą Arena of Valor.
Największe szaleństwo związane z tą produkcją nadal ma miejsce w Chinach. To tam mamy do czynienia z prawdziwą kolebką ekspansji esportowej z udziałem „mobilnego konkurenta” słynnej gry League of Legends od Riot Games. O jej wielkości poświadczać może fakt, iż Arena of Valor w ubiegłym roku wygenerowała przychody na poziomie 2,6 mld dolarów, stając się najbardziej dochodową grą mobilną na świecie.
Rekord Guinnessa z udziałem historycznego esportowego wydarzenia
Z kolei w tym roku dzieło pokusiło się o pobicie kolejnych cennych rekordów. Nowa esportowa historia napisała się na profesjonalnym turnieju King Pro League 2025, na którym to w szranki stanęło 12 najlepszych chińskich drużyn. Pula nagród wyniosła w tym przypadku bagatela 9,8 mln dolarów.
Rozgrywki oglądało na Stadionie Narodowym w Pekinie… ponad 62 tys. zgromadzonych fanów. Nie wszyscy jednak mieli to szczęście, by móc na żywo partycypować w tym wydarzeniu, bowiem bilety wyprzedały się błyskawicznie – w zaledwie 12 sekund od rozpoczęcia sprzedaży. To największa zgromadzona widownia w historii jakichkolwiek esportowych wydarzeń.
Samo widowisko w słynnym Ptasim Gnieździe zrealizowane zostało z ogromnym rozmachem. Wszystko można było oglądać na dwustronnych gigantycznych ekranach. Całość okraszona została licznymi dodatkowymi atrakcjami dla zgromadzonych widzów. King Pro League 2025 wygenerowało też potężne zamieszanie w sieci i przyciągnęło przed odbiorniki przeszło 250 milionów unikalnych widach na wszystkich transmisjach. Lwia część tej audiencji to miłośnicy sportu elektronicznego z Chin.
Bezprecedensowe wydarzenie już na dobre zapisze się na kartach historii elektronicznej rozrywki.