Skip to main content

Bank PKO BP szykuje się na nie jedną, a dwie przerwy techniczne w ten weekend, które obejmą różne zestawy usług. Odbędą się one w godzinach nocnych, lecz jeżeli będziesz wtedy w trasie lub planujesz zakupy, to lepiej mieć przy sobie gotówkę.

Klienci PKO Banku Polskiego muszą przygotować się na przerwę w działaniu części usług i to w dwa kolejne dni. Bank poinformował o planowanych pracach technicznych, które wpłyną zarówno na aplikację mobilną IKO, jak i na korzystanie z kart płatniczych oraz wybranych usług transakcyjnych. Choć prace zaplanowano na godziny nocne, dla wielu użytkowników mogą być one odczuwalne, zwłaszcza w przypadku płatności zbliżeniowych i operacji bankomatowych. Lepiej mieć gotówkę na podorędziu jeżeli planujesz wtedy dokonywać zakupów.

Niedziela: przerwa w działaniu IKO i iPKO biznes mobile

Pierwsza przerwa techniczna rozpocznie się w niedzielę, 16 listopada 2025 r., od północy i potrwa do godziny 6:00 rano. W tym czasie aplikacja IKO będzie całkowicie niedostępna. Oznacza to, że klienci nie wykonają żadnych operacji z poziomu telefonu. Oznacza to, że będą musieli porazić sobie bez przelewów, płatności zbliżeniowych i operacji BLIK-iem.

Niedostępna będzie również mobilna autoryzacja, tak chętnie wykorzystywana w codziennym bankowaniu. Zastąpią ją SMS-y, co oznacza, że użytkownicy realizujący transakcje online będą musieli przygotować się na bardziej tradycyjny i wolniejszy proces potwierdzania operacji.

Zmiany dotkną także płatności internetowych kartą. W ramach zabezpieczeń 3D-Secure 2 dostępna będzie wyłącznie autoryzacja kodem SMS oraz PIN-em do karty, co może wpłynąć na wygodę zakupów w sieci, zwłaszcza dla osób przyzwyczajonych do potwierdzania transakcji w aplikacji.

Czytaj dalej poniżej

Poniedziałek: utrudnienia z kartami i bankomatami

Kolejna przerwa, choć krótsza, obejmie znacznie szerszy zakres usług. W poniedziałek, 17 listopada, w godz. 00:30–04:00, PKO BP przeprowadzi prace techniczne, które mogą wywołać chwilowe przerwy w wielu procesach związanych z kartami płatniczymi.

Utrudnienia mogą dotyczyć m.in.:

  • płatności kartami w sklepach i internecie,
  • wypłat gotówki z bankomatów innych niż PKO Banku Polskiego,
  • wpłat i wypłat kartą oraz BLIKIEM w urządzeniach PKO BP,
  • nadawania PIN-u i aktywacji karty w iPKO oraz IKO,
  • weryfikacji PIN-em przy płatnościach w sieci (3DS),
  • dodawania kart do portfeli cyfrowych, takich jak Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, SwatchPAY czy Xiaomi Pay.

Grafika: Kamil Świtalski / Antyweb