
Gra wyścigowa największym motorem napędowym Gaming Factory
Gaming Factory to producent i wydawca gier na PC i konsole notowany na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych. Najgłośniejszą produkcją firmy jest Japanese Drift Master – fabularna gra wyścigowa, która skierowana jest do fanów driftingu oraz klimatu Japonii. Gra oczekiwana była przez setki tysięcy fanów wirtualnych wyścigów, lecz sprzedaż tytułu nie była już tak dobra. Japanese Drift Master miał początkowo pewne problemy techniczne, które dosyć szybko zaczęły być rozwiązywanie dzięki publikacji aktualizacji, choć ostatnie recenzje na Steam są słabsze niż ogólna ocena wszystkich opinii ze strony użytkowników. Natomiast wydanie dużej produkcji wyścigowej pozytywnie wpłynęło na wyniki finansowe.
Firma zanotowała bardzo dobre wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2025 r. W raportowanym okresie spółka osiągnęła 9,4 mln zł przychodów jednostkowych wobec 1,7 mln zł rok wcześniej. EBITDA wyniosła 5,6 mln zł, a zysk netto sięgnął blisko 1,1 mln zł. Najważniejszym czynnikiem poprawy wyników była majowa premiera flagowej produkcji JDM: Japanese Drift Master, której sprzedaż obecnie przekroczyła 140 tys. egzemplarzy.
Nie jest to gigantyczny sukces, lecz liczba sprzedanych kopii wskazuje na to, że gra zyskała szersze zainteresowanie graczy lubiących wirtualny drift. Jak deklarują włodarze Gaming Factory, rozwój marki JDM oraz budowa powtarzalnych przychodów stanowią fundament zaktualizowanej strategii Gaming Factory na lata 2025-2027.
Wyniki finansowe pokazują, że konsekwentna praca nad JDM: Japanese Drift Master przyniosła oczekiwany efekt. Aktualna sytuacja pozwala nam planować dalszy rozwój spółki. Należy też podkreślić, że zaraportowany jednostkowy zysk netto byłby wyższy, gdyby nie jednorazowy odpis aktualizacyjny w wysokości 2,7 mln zł. Teraz naszym priorytetem jest utrzymanie wysokiego poziomu sprzedaży, dalsze zainteresowanie grą oraz skuteczne zarządzanie jej cyklem życia.
Gaming Factory zapowiada Japanese Drift Master 2
Okazuje się, że producenci przewidują kolejne rozszerzenia do głównej kampanii fabularnej w formie odrębnych DLC i deklarują, że JDM nie zostanie szybko opuszczony przez twórców. Gra ma być rozwijana w modelu longsellera – poprzez kolejne aktualizacje, dodatki DLC, a także wersje na konsole i planowany tryb multiplayer. Ostatni ze wspomnianych elementów ma znacząco poszerzyć możliwości rozgrywki i zaangażowanie graczy. W obecnym gamingu rozgrywka sieciowa jest bardzo często fundamentem i większość gier musi posiadać tryb sieciowy, by utrzymać graczy przy sobie. Według wstępnych szacunków, porty na PlayStation i Xbox nie będą wymagały wysokich nakładów produkcyjnych, a przy rosnącej rozpoznawalności marki mogą stać się kolejnym silnym źródłem przychodów.
Zbudowaliśmy solidne fundamenty, dysponujemy silnym IP, doświadczonym zespołem i jasno określonymi celami na najbliższe lata. Zaktualizowana strategia, którą realizujemy, koncentruje się przede wszystkim na rozwoju JDM: Japanese Drift Master i dalszym budowaniu kompetencji wokół gier motoryzacyjnych. Chcemy w sposób zrównoważony poszerzać nasze portfolio, przede wszystkim poprzez wzmacnianie istniejących marek. Zależy nam na skalowalnym i efektywnym modelu działania. JDM udowodnił, że potrafimy tworzyć tytuły o globalnym potencjale, teraz naszym celem jest przełożenie tego sukcesu na dalszy rozwój Gaming Factory.
Co ciekawe, po raz pierwszy możemy się dowiedzieć o tym, że szykowana jest kontynuacja Japanese Drift Master. W dalszej perspektywie planowana jest produkcja JDM 2. Docelowo ma być to projekt klasy AA, który będzie rozwijany z myślą o globalnej dystrybucji, możliwie we współpracy z międzynarodowym wydawcą. Warto dodać, że Gaming Factory planuje w 2026 roku wydać mniejszą produkcję – tytuł o nazwie Pizza Slice.