
PS5 Pro trafiło na rynek w końcówce ubiegłego roku i ze wszystkich dostępnych danych wynika, że odniosło spory sukces, znajdując szerokie grono nabywców. Od premiery urządzenia, które ma być pomostem między klasycznym PlayStation 5, a nadchodzącym PlayStation 6, nie minął pełny rok, a Sony już zapowiedziało rewolucję.
Mark Cerny, główny architekt PS5 i PS5 Pro w rozmowie z serwisem Tom’s Guide zadeklarował, że firma już pracuje nad poprawieniem grafiki i wydajności jej skalowania w grach wideo. Nowa technologia, która opracowywana jest przez Sony, ma być lepszym zamiennikiem PlayStation Spectral Super Resolution, funkcji, która zagościła wraz z debiutem PS5 Pro.
Jako że zwykła wersja PlayStation 5 nie obsługuje technologii PSSR, zapowiedziana technologia ma trafić tylko i wyłącznie do ulepszonego modelu PS5 Pro. Samo PlayStation Spectral Super Resolution opracowane zostało we współpracy z AMD. PSSR opiera się na rozwiązaniach sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym. Mechanizm działania zbliżony jest do AMD FSR czy NVIDIA DLSS z tą różnicą, że technologia dedykowana jest tylko konsoli PS5 Pro.
Nie wiemy jeszcze czego spodziewać się od lepszej alternatywy PSSR. Sony zapewne celować będzie w poprawę liczby klatek na sekundę i popracowanie nad lepszą jakością grafiki przy wysokich rozdzielczościach. Być może również nowa rewolucja od japońskich inżynierów poprawi liczbę detali w grach, a także zwiększy płynność rozgrywki przy jednoczesnej eliminacji efektu aliasingu.
Projekt ma być gotowy w 2026 roku. Wtedy też technologia zaimplementowana zostanie do PlayStation 5 Pro. Ciekawi jesteśmy, czy omawiana funkcja w jakimkolwiek wymiarze stanowi fundament do rozwoju konsoli następnej generacji, czyli PlayStation 6.