Star Wars Outlaws zadebiutowało na Steamie, ale wyniki sprzedaży są rozczarowujące. Ubisoft zmaga się z kolejnym kryzysem. Czy pomoże obniżka ceny o 25% na platformie Valve? Na razie promocja niespecjalnie rusza graczy.
W skrócie:
- Star Wars Outlaws w szczytowym momencie przyciągnęło zaledwie 834 graczy na Steamie.
- Ubisoft próbuje ratować sytuację, udostępniając grę z rabatem -25%, za 217,42 zł.
- Assassin’s Creed Shadows może być kluczowym testem dla strategii firmy na Steam.
Ubisoft przeżywa trudne chwile – Star Wars Outlaws, które zadebiutowało na Steam, zanotowało fatalny start. W szczytowym momencie grę uruchomiło jedynie 834 użytkowników platformy Valve. To bardzo słaby wynik, szczególnie jak na produkcję z uniwersum Star Wars. Mimo promocji -25% i ceny wynoszącej 217,42 zł gra nie wzbudziła większego zainteresowania.
Star Wars Outlaws miało być wielkim hitem Ubisoftu, ale od początku boryka się z problemami. Gra, która ukazała się 30 sierpnia, od samego początku nie spełnia oczekiwań – ani graczy, ani twórców, ani wydawcy. Opóźniona premiera na Steamie miała poprawić sytuację, ale wyniki sprzedaży wskazują, że gracze nie są zainteresowani tą produkcją nawet w obniżonej cenie.
Eksperci twierdzą, że Ubisoft mógł popełnić błąd, decydując się na udostępnienie gry na Steamie z tak dużym opóźnieniem względem pierwotnej premiery. Gdyby Star Wars Outlaws pojawiło się na tej platformie już w dniu debiutu globalnego, wyniki mogłyby być nieco lepsze. Jednak trudno spodziewać się, że różnica byłaby na tyle znacząca, aby odwrócić niekorzystną tendencję.
Ubisoft ma więcej problemów niż porażka Star Wars Outlaws. Skull and Bones, które wciąż jest w produkcji, oraz XDefiant, które na początku radziło sobie nieźle, także nie spełniły oczekiwań. Ponadto opóźniona premiera Assassin’s Creed Shadows na luty przyszłego roku roku pokazuje, że firma zmaga się z napiętym harmonogramem i trudnościami w dopracowywaniu swoich produkcji.
Francuski gigant próbuje ratować sytuację poprzez premiery swoich gier na Steamie. Star Wars Outlaws jest jednym z pierwszych tytułów, które zostały objęte tą strategią, ale wyniki pokazują, że sam powrót na platformę Valve nie wystarczy, aby odmienić kiepskie losy „gwiezdnowojennej” produkcji.
Kluczowym testem dla strategii Ubisoftu będzie premiera Assassin’s Creed Shadows, która zaplanowana jest na 14 lutego. Gra od razu pojawi się na Steamie, dzięki czemu sprzedaż może być przynajmniej nieco większa. Poza tym miłośnicy Assassin’s Creed są od zawsze bardzo lojalni wobec serii, więc istnieje duże prawdopodobieństwo, że Shadows poradzi sobie lepiej niż Outlaws.