
Arc Raiders, kosztujące aktualnie na Steamie ponad 150 złotych, osiągnęło w zeszłym tygodniu rekord 350 tysięcy graczy online, a w momencie pisania tego artykułu zalogowanych jest blisko 150 tysięcy osób. Sypią się pozytywne recenzje, na Twitchu nie ma chwili, kiedy tytuł ten nie znajduje się wśród najchętniej streamowanych gier i wiele wskazuje na to, że poprzeczka w świecie extraction shooterów poszybowała właśnie wysoko do góry.
John Buckley, znany w internecie głównie jako Bucky, czy też jeden z twórców Palworld, uważa, że Arc Raiders może być najbardziej imponującą pod względem technicznym grą tego roku. Przynajmniej takie słowa padły niedawno na jego profilu X. Przyznał, że najlepiej bawił się w Megabonk oraz Ball x Pit, ale jest w szoku, jak wiele udało się osiągnąć deweloperom Arc Raiders.
Bucky’emu chodzi przede wszystkim o wykorzystanie Unreal Engine 5 przez pracowników Embark Studios. Sam John przyznał, że w dzisiejszych czasach popularne są negatywne reakcje na gry tworzone w UE5. Gracze ostro krytykują problemy techniczne, wykonanie i często za odbiór nowej produkcji obwiniają głównie silnik. W tak ciężkich warunkach i z mnóstwem graczy negatywnie nastawionych na problemy Unreal Engine 5, Arc Raiders udało się osiągnąć ogromny sukces.
Najnowsza gra Embargo Studios jest na tyle dobrze zoptymalizowana, że jej stan techniczny jest jednym z głównych argumentów za zakupem. Wiedzieliśmy oczywiście, że gameplay stoi na wysokim poziomie i gra wygląda świetnie, ale nikt nie był pewny, czy premierze nie będzie towarzyszył ten sam stutter co w wielu innych produkcjach stworzonych na UE5. Nie mówiąc o potencjalnych bugach czy problemach z serwerami. Tymczasem Arc Raiders zoptymalizowane jest do takiego stopnia, że niektórzy znaleźli już sposób, aby na niskich ustawieniach odpalić grę na Steam Decku.
Obserwowanie przyszłości Arc Raiders będzie bardzo ciekawym doświadczeniem w kolejnych miesiącach. Embark Studios chwaliło się ostatnio ambitnymi planami na przyszłość i chęcią ciągłego rozwoju ich najnowszej produkcji. Po pozytywnym odbiorze The Finals oraz licznych innowacyjnych pomysłach wiemy, że są do tego zdolni. The Finals od grudnia 2023 roku z liczbą aktywnych graczy spadło do poziomu kilkunastu lub kilkudziesięciu tysięcy, skąd nie podnieśli się aż do dzisiaj, mimo udanej premiery. Czy Arc Raiders podzieli los pierwszej gry Embark? Czy może deweloperzy mają nowe pomysły na utrzymanie przy sobie społeczności?