Wraz ze zbliżającą się premierą ostatniego sezonu „Stranger Things” Netflix uruchomił globalną kampanię promocyjną, która wykracza daleko poza ekrany monitorów i telewizorów. W sklepach pojawiły się całe sekcje poświęcone produkcji – od figurek (w tym od Funko), pluszowych maskotek (m.in. kolaboracja z marką „Troskliwe misie„), przez odzież (np. Primark), aż po limitowane edycje produktów spożywczych, jak słodycze (ciastka Chips Ahoy!) czy napoje (m.in. Gatorade). Mało? Dlatego do akcji dołączyły także sieci fast foodowe, w tym KFC, które poszło na całość, i to dosłownie!
KFC z Drugiej Strony
W ramach współpracy z Netflixem popularna marka fast foodowa zaprezentowała nowy szyld, odświeżony wystrój restauracji oraz specjalne menu stworzone z myślą o fanach produkcji. W ofercie pojawiły się inspirowane serialowym klimatem:
-
Stranger Things Burger – specjalna kanapka Zinger z bułką pokrytą warstwą czerwonego lukru i posypką sezamową, wypełniona pikantnym filetem z kurczaka, serem, chrupiącaą marynowaną surówką, klasycznym sosem burgerowym i zupełnie nowym sekretnym sosem słodko-pikantnym.
-
Stranger Wings – klasyczne skrzydełka w polewie z sekretnego słodko-pikantnego sosu.
Akcja promocyjna wystartowała 10 listopada 2025 roku, na krótko przed premierą finałowego, piątego sezonu serii zaplanowaną na 26 listopada, i potrwa aż do 4 stycznia 2026 roku.
Jednak żeby nie było nudy KFC zapowiedziało, że następne odsłony kampanii będą pojawiać się stopniowo, równolegle z premierami drugiej i trzeciej części finałowego sezonu „Stranger Things”.
Prawdopodobnie najsłynniejsza sieć serwująca panierowanego kurczaka nie jest jedyną, która dołączyła do serialowej gorączki. Do współpracy z Netflixem dołączył także McDonald’s, który przygotował wyjątkowe, tematyczne zestawy różniące się w zależności od lokalizacji salonu.
Hellfire Club w zestawie Happy Meal
W Hiszpanii i Portugalii zadebiutował limitowany zestaw „Stranger Things Happy Meal„, w którym znalazły się klasyczne elementy menu sieci McDonald’s – kanapka (Big Mac), frytki i napój – uzupełnione o pikantny sos Hellfire Dipping Sauce i kolekcjonerską figurkę inspirowaną popularną serią Netflixa.
Wśród dostępnych postaci znalazły się:
-
Demogorgon,
-
Mike,
-
Jedenastka,
-
Dustin,
-
Will
-
Lucas.
Zabawki zapakowane zostały w kompaktowych pudełkach z logo MCD i pixel-artową grafiką bohaterów „Stranger Things”, a całe zamówienie dostarczane jest w dobrze znanym, charakterystycznym pudełku Happy Meal (w kształcie domku), tyle że w mrocznych odcieniach czerni i czerwieni.
Odwrócony burger
Jednak to jeszcze nie wszystko. Europa otrzymała gadżety, za to w Brazylii kampania zatytułowana została „Strange Hunger at McDonald’s” (Dziwny głód w McDonald’s) i przybrała nieco inną formę. Lokalny oddział planuje wprowadzić do menu aż dwa zestawy inspirowane serialem Netflixa.
Pierwszy – „Stranger Burger Sandwich” – to burger serwowany na odwróconej do góry nogami bułce (nawiązanie do Drugiej Strony, alternatywnaej rzeczywistości w „Stranger Things”), z frytkami i napojem Hawkins McFloat, będącym połączeniem Coca-Coli i lodów. W roli deseru wystąpi wariacja na punkcie klasycznego ciastka na ciepło z nadzieniem jabłkowym – Walkie Torta różnic będzie się rodzajem ciasta (czekoladowe) i nadzieniem z czerwonych owoców, które zdecydowanie bardziej pasować będą do ponurego klimatu serii.
Drugi zestaw, „Stranger Chicken Sandwich”, również pojawi się na odwróconej bułce i zawierać będzie frytki, napój „Hawkins McFloat” oraz dodatkowo Scoop Sundae – lody waniliowe z polewą truskawkową w plastikowym kubeczku z posypką ze smakowych płatków ryżowych.
Całość uzupełniać będzie specjalna wersja klasycznego McColosso, kryjąca się pod niepokojąco brzmiącą nazwą „Code Red Colosso”, to tradycyjne lody z automatu McDonald’s w chrupiącym andrucie z waniliowego ciasta, posypane smakowymi płatkami ryżowymi, przyozdobione czekoladowym wafelkiem i sosem do wyboru. Zamówienia przedpremierowe mają wystartować 18 listopada 2025 roku w aplikacji McDonald’s.
Stranger Things w polskim McDonald’s?
Na razie wiadomo jedynie, że zestawy dedykowane „Stranger Things” pojawią się w ofercie McDonald’s w Hiszpanii, Portugalii i Brazylii. Jednak niewykluczone, że inne kraje również doczekają się własnych, lokalnych wersji tego menu. Jak relacjonuje popularny profil Snackolator, obie kampanie mocno przyciągają uwagę nie tylko w Europie.
Ta edycja (Happy Meal – dop. red.) jest jak na razie dostępna w Hiszpanii, ale kilka innych krajów już zaczęło ją zapowiadać, więc mam nadzieję, że trafi również do Stanów Zjednoczonych. W końcu przy finałowy sezon aż prosi się o współpracę z siecią fast food
Jeśli akcja rzeczywiście rozszerzy się na kolejne rynki, może stać się jedną z największych kampanii promocyjnych w historii nie tylko serialu Netflixa, ale także dotychczasowych kooperacji McDonald’s.

Finał, który rozbudza apetyt
Jeśli komuś wydawało się, że „Stranger Things” zakończy się bez hałasu, to był w ogromnym błędzie, bo Netflix, McDonald’s, KFC, ale też inne marki właśnie zamieniają długo oczekiwany finał w globalne widowisko, o którym będzie głośno jeszcze długo po ostatnim odcinku.
Piąty sezon zapowiada się na epickie wydarzenie, które trudno będzie zapomnieć, bo Odwrócony Świat zawładnie nie tylko ekranami, ale też witrynami sklepowymi i menu największych sieci na świecie, na każdym kroku wciągając fanów do mrocznego świata Hawkins.