
World of Warcraft ma przejść w ekspansji Midnight ogromne zmiany. Blizzard zapowiedział przed rozpoczęciem niedawnych testów alpha, że rezygnują ze wsparcia dla większości dodatków do gry. Bariera wejścia ma być zdecydowanie mniejsza, znacząco ograniczono zewnętrzne narzędzia usprawniające rozgrywkę, a wszystkie specjalizacje zostały okrojone z bardziej zawiłych mechanik i umiejętności. Jednym słowem – World of Warcraft ma być prostsze.
Kiedy niedługo później Microsoft poinformował, że następny Xbox będzie pod wieloma względami przypominał komputer stacjonarny i pozwoli uruchomić Windowsa, w opinii wielu graczy wszystko stało się jasne. Weakaury oraz addony na konsolach będzie wspierać ciężko. Podobnie jest z ogromną liczbą umiejętności i dodatkowych talentów niektórych specjalizacji. WoW przechodzi więc gruntowne zmiany, aby w przyszłości trafić również na Xboxa.
Co na to Ion Hazzikostas, senior game director World of Warcraft? Na spekulacje fanów gry odpowiedział na podcaście Unschackled Fury:
Mówiąc szczerze, nie ma powodu, abyśmy cokolwiek ukrywali w tej sprawie. Gdybyśmy aktywnie pracowali nad wprowadzeniem WoW na konsole lub inne platformy, powiedzielibyśmy: „Aktywnie pracujemy nad tym, wiemy, że mamy przed sobą dużo pracy, ale jest to cel, do którego dążymy”.
Zaraz potem dodał, że celem wciąż jest rozwój World of Warcraft na PC, a Midnight ma zmniejszyć barierę wejścia i uczynić ponad 20-letnie MMORPG Blizzarda bardziej przystępnym.
Czy wszyscy uwierzą Ionowi? Na pewno nie. Odpowiedź w stylu „Nie ma powodu, żebyśmy ukrywali taką informację” nie brzmi w końcu przekonująco. Szczególnie, że takich powodów możemy wyobrazić sobie bardzo wiele. Biorąc również pod uwagę, jak aktualnie idzie Blizzardowi praca nad usprawnieniem UI oraz zastąpieniem części najbardziej popularnych addonów, wizja premiery World of Warcraft na konsolach wydaje się coraz bardziej odległa.
Na razie możemy być pewni jedynie tego, że World of Warcraft: Midnight będzie historyczną ekspansją dla tej gry. Gdyby ograniczenie addonów i weakaur oraz uproszczenie klas nie było wystarczające, wchodzą zmiany do raidów, nowy design aktywności oraz długo wyczekiwany player housing. Czy wśród tych nowości będzie również wsparcie kontrolerów i debiut na Xboxach? Czas pokaże.